dinsdag 16 februari 2016

Ik heb besloten op zoek te gaan naar Mchulla Arts, de persoon die achter die naam schuil gaat. De meeste winkelschilderingen zijn van hem en ze zijn ook het sterkste, vind ik. Ik ga hem vragen of hij/zij ook een workshop wil geven tijdens de workshopdag. Weet niet helemaal zeker of het een goed idee is, misschien zullen andere schilders jaloers zijn? Nou ja, dat is eigenlijk altijd wel zo als je iemand eruit pikt.
Ik heb verschillende telefoonnummersgevonden van Mchulla. Het blijkt een team te zijn van twee broers. De oudste broer is nu aan het werk in Nairobi, later heb ik een afspraak met de jongste broer. Hij wil het wel doen maar moet nog met de oudste broer overleggen of het wel ok is. De oudste komt pas de dag voor de workshop terug. Ik heb in elk geval afgesproken dat ik Markers Pens en Manila Paper voor de workshop zal kopen.
Eigenlijk ben ik nu heel tevreden met mijn workshop team. Svetlana uit Rusland met lijntekenen. Sophie uit Engeland met Watercolour. Mchulla over shopdesign en Carol de leraar arts and crafts van Anidan samen met mij over Preparing to Paint. Over opspannen, verf, verschillende bereidingen van verf enzovoort.
Ik weet nog steeds niet zeker of het uitnodigen volgens plan verloopt, maar ik moet maar vertrouwen op de manier zoals het hier gaat. Blijkbaar worden de mensen allemaal mondeling uitgenodigd. Net als ik met Mchulla heb gedaan. Je kan dingen niet alleen maar regelen via de telefoon of een brief.

Of er genoeg tafels zullen zijn en stoelen is voor mij ook een vraag, maar ik doe er maar laconiek over. De muziek na afloop van de dag vind ik te duur. Althans in verhouding en ik heb er ook geen geld meer voor. Waarom moet je voor muziek altijd betalen en voor beeldende kunst niet. Zelfs alle workshops worden gratis gegeven, al weet ik nog niet of ik Mchulla iets (soda yake)  zal moeten geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten