dinsdag 2 februari 2016

Er zijn nu twee brieven naar de scholen gegaan. Een vanuit Education van Sauda Kassim en een soort tegenbrief vanuit Tourism Trade Culture van Samia Omar. Haar stempels stonden er niet op en nu zou het kunnen lijken dat het initiatief vanuit Education is gekomen, maar dat is niet zo. Zij betalen niets zegt Samia, want ze hebben nooit geld. Volgens mij is dat in Nederland ook zo, onderwijs heeft nooit geld. Ik zou door kunnen gaan over de ruzie die ontstaan is tussen Sauda en Samia, maar dat is flauw. En ondanks dat mij verzekerd wordt dat het helemaal niet mijn schuld is, geloof ik daar niets van. Ik kan gewoon niet makkelijk nee zeggen en daarom is er volgens mij zo’n verwarring ontstaan. Nu heeft die arme Adam alle schuld gekregen. Het is wel weer fijn voor hem dat Samia nu ook wil betalen voor een wekelijkse schildermiddag bij LASA, kunstorganisatie van Cyber Gardens.
Toch is er ook goed nieuws. De uitnodiging voor de workshop begint rond te zingen in Lamu. Er zijn al veel mensen op de hoogte en ze zullen komen. Ik ben zelfs de jongen uit Matondoni hier op straat tegengekomen en heb hem uitgenodigd. De dag erna kreeg ik een sms van hem omdat hij had gehoord dat er een workshop was door ene Karin en hij wist niet dat ik dat was. Hij wil dus echt. Ik twijfelde een beetje of het wel een goed idee is dat ook leraren komen. Die worden officieel uitgenodigd door Samia en/of Sauda en dat lijkt me een heel andere groep. Maar vandaag zag ik Kirsy van het Seafront Cafe, toen bleek weer dat het misschien toch kwaad bloed zeg dat alleen kinderen van Anidan een workshop krijgen aangeboden. En die kinderen hebben toch al zoveel… Dus is het waarschijnlijk toch wel een heel goed idee dat leraren naar de workshop komen, kunnen ze volgend jaar het de Junior Hat Contest zelf doen.
Nou ben ik zo moe dat ik al mijn ‘leuke’anekdotes niet meer weet. Over hoe het intelligente meisje overal hetzelfde is en over het meisje van de internetshop die zo graag Kizungu (= Engels) praat en over Kay van de Baraka Gallery die het niet goed vond dat ik met een helper op blote voeten in haar Gallery kwam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten